Start » Actueel » Politieke aandacht voor Hospice en vrijwilligers thuis Delft

Politieke aandacht voor Hospice en vrijwilligers thuis Delft

Op 15 januari bezochten ChristenUnie-politica Mirjam Bikker (fractieleider Tweede Kamer) en Joëlle Gooijer (wethouder Delft) ons hospice. Zij werden opgevangen door bestuursleden Dick de Leeuw en Josée Claassen. Coördinator Gabriëlla Rijerse gaf ze een rondleiding en beantwoordde bevlogen alle vragen.

Beide politica waren zeer geïnteresseerd in de werkzaamheden van het hospice en de vrijwilligers thuis. Zij namen dan ook ruim de tijd voor het bezoek. Uiteraard is ook het tekort aan bedden in het hospice en de schrijnende situaties die dat oplevert aan bod gekomen. Het hospice in Delft heeft slechts 5 kamers, veel te weinig voor het aantal inwoners. Hierdoor heeft het hospice regelmatig een wachtlijst. De jarenlange zoektocht naar een grotere locatie verloopt moeizaam.

Joëlle Gooijer overhandigt het rapport aan Mirjam Bikker

Joëlle Gooijer sprak tijdens de verkiezingscampagne veel zorgprofessionals. Hun vragen en opdrachten heeft zij in het hospice overhandigd aan Mirjam Bikker, woordvoerder zorg in de 2e Kamer namens de ChristenUnie.