Start » Actueel » TU studenten en het hospice, een interessante combinatie

TU studenten en het hospice, een interessante combinatie

Als onderdeel van de studie zoeken TU studenten op een creatieve manier naar oplossingen voor diverse problemen. Het hospice zoekt al jaren naar een nieuwe locatie. Bij deze moeilijke zoektocht kunnen wij de hulp van deze studenten goed gebruiken.

Op 23 februari waren wij te gast bij een groep studenten in een groepsaccomodatie in Werkhoven. De onderzoeksvraag van Hospice en VPTZ Delft was: Hoe brengen we de noodzaak voor een grotere locatie onder de aandacht van mensen en organisaties in Delft? In groepjes brainstormden de studenten over deze vraag. Zo leuk om te zien hoe die uitwisseling gaat met jonge mensen over een onderwerp dat zo ver van hun bed is. Er was een grote betrokkenheid voelbaar en het resultaat was verrassend.

Ze schromen er niet voor om de barricades op te gaan. Van een bed op de markt in Delft, een benefietconcert, podcasts met verhalen over het hospice tot grote informatieborden bijvoorbeeld op het station. Alles om aandacht te vragen voor ons probleem in Delft. Wij zijn dan ook met een bak aan ideeën huiswaarts gekeerd.

Het was een hele leuke en inspirerende middag!