Start » Actueel » Coördinator Gabriëlla geëerd met een lintje

Coördinator Gabriëlla geëerd met een lintje

Coördinator Gabriëlla ontving woensdag 26 april een lintje van burgemeester Bouke Arends van de gemeente Westland. Gabriëlla is onderscheiden voor haar werk als coördinator bij Hospice en vrijwilligers thuis Delft en haar vrijwilligerswerk voor het Rooms-Katholieke koor Esperança in Honselersdijk en Kwintsheul.

Het was een volledige verrassing voor Gabriëlla. Haar man en dochter zijn een paar weken geleden in het complot betrokken. De gasten werden woensdag bij hen om de hoek ontvangen met koffie/thee en koek. Toen de burgemeester kwam werd zij door een oranje comité ontvangen en mocht zij over een oranje loper mee naar buiten komen. Het koor, familieleden (waaronder kinderen en kleinkinderen) en collega’s stonden haar op te wachten. De burgemeester hield een persoonlijke toespraak. Na een denderend lang zal ze leven bracht het koor een speciaal voor deze situatie geschreven lied ten gehore. Uit handen van de burgemeester kreeg zij haar lintje, bloemen en een taart. Ze is nu lid in de Orde van Oranje-Nassau. Na de uitreiking ging de burgemeester er weer vandoor en werden de gasten nog verwend met een heerlijk broodje.

Collage van een foto met een oude Volkswagen bus, de burgemeester spelt het lintje op bij Gabriella en het lintje in close-up.

Meer dan een coördinator

Hans Rosier, penningmeester van het bestuur voor Stichting Hospice en VPTZ Delft, nam het initiatief om Gabriëlla op deze manier te eren en danken voor al haar werk. Voor de stichting is zij meer dan alleen een coördinator. Zij zet zich sinds 2004 met hart en ziel in voor het hospice en de thuisinzet van vrijwilligers. Samen met haar echtgenoot Ernst Rijerse ontwikkelde zij een administratief systeem voor in de palliatieve zorg. Iets dat er nog niet was. En dat nu door meerdere hospices in Nederland gebruikt wordt.

Voorzitter Rooms-Katholieke koor Esperança

Naast de palliatieve zorg, ligt haar hart ook bij zang. Sinds 2014 is zij voorzitter van het Rooms-Katholieke koor Esperança en organiseert zij daar verenigingsactiviteiten. Het koor zingt ongeveer 1 keer per maand in de kerk in Honselersdijk of Kwintsheul, meestal op zondagmorgen. Ook zingen zij op uitnodiging in andere kerken.

Wij zijn dankbaar om zo’n mooi persoon in ons midden te hebben.